Veranderende arbeidsmarkt vraagt om kennisdeling

Konnektid helpt professionals relevant te blijven

Amsterdam - Verschillende Amerikaanse onderzoeken geven aan dat we naar een tijd gaan waarin mensen gedurende hun werkende leven maar liefst 15 à 20 verschillende banen zullen hebben. Dit vraagt om continue zelfontwikkeling en bijscholing en de hierbij horende toegang tot relevante kennis. Kennisdeel platform Konnektid helpt mensen hierbij door ze gratis toegang te geven tot de kennis en kunde van andere professionals.

Via www.konnektid.com kunnen mensen op zoek naar kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om zich professioneel te kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld kennis over social media, SEO, programmeren of software als Photoshop en WordPress. Vervolgens kunnen ze online contact maken met mensen die hen dit offline, gratis, kunnen leren.

“Om mee te blijven tellen, moet je jezelf constant opnieuw uitvinden”
De Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) constateerde in 2013 al dat het succes van de Nederlandse economie wordt bepaald door ons vermogen om nieuwe kennis te genereren en bestaande kennis te verspreiden en absorberen. De WRR riep de regering op om kenniscirculatie te stimuleren en bestaande kennis beter te gebruiken. Precies hetgeen wat Konnektid mogelijk maakt.

Of zoals Wim de Ridder, hoogleraar Toekomstverkenning en Toekomstonderzoek aan de Universiteit Twente, het formuleerde: “Voor werknemers geldt: om mee te blijven tellen moet je jezelf constant opnieuw uitvinden.”

“Voor werknemers geldt: om mee te blijven tellen moet je jezelf constant opnieuw uitvinden.„ Wim de Ridder, hoogleraar Toekomstverkenning en Toekomstonderzoek Universiteit Twente

Levenslang leren dankzij kennisdelen
Konnektid is in april 2014 live gegaan en heeft een snelgroeiende community van mensen die kennis met elkaar delen. Zo hielp communicatieprofessional Maartje, beginnend ondernemer Lieke met haar marketingplan.

Lieke: “Via Konnektid kwam ik in contact met Maartje die me een spoedcursus marketing heeft gegeven. Het was voor mij als startende ondernemer ontzettend waardevol om persoonlijk advies te krijgen van een professional!”

Michel Visser (CEO & oprichter): “Konnektid wil graag jouw “lifelong learning companion” worden. Wij gaan voorbij aan de huidige focus op online content, wiki’s en cursussen en bieden persoonlijk en direct contact met experts om je heen. Zo helpen we mensen zich te kunnen aanpassen aan de snel veranderende arbeidsmarkt.”

“Konnektid wil graag jouw “lifelong learning companion” worden.„ Michel Visser, CEO & oprichter Konnektid