CMX Series komt naar Nederland

AirBnB en Schiphol spreken over community management

Amsterdam - Op vrijdag 26 juni wordt in Pakhuis de Zwijger de allereerste CMX Series in Nederland georganiseerd. CMX, dé hub voor community professionals wereldwijd, hoopt hiermee de kennis en het niveau van de professie ook in Nederland verder te vergroten.

CMX Series Amsterdam wordt georganiseerd door een enthousiaste groep community professionals op initiatief van kennisdeel community Konnektid en hosts van de Art of Hosting & Participatory Leadership Community.

Sprekers van AirBnB en Schiphol

De CMX Series Amsterdam begint sterk met sprekers van AirBnB en Schiphol Real Estate. Douglas Atkins, Global head of Community van AirBnB, zal de ca. 100 aanwezige community bouwers, marketeers, communicatieprofessionals en andere geïnteresseerden meer vertellen over hoe een community werkt en hoe je deze kunt activeren.

Vervolgens zal Annick Oosterlee, community manager bij Schiphol Real Estate, meer vertellen over de B2B community Spot Schiphol. Zij gaat in op de uitdagingen die het bouwen van een online community gebaseerd op een offline locatie met zich meebrengt.

“Bij zowel Konnektid als CMX draait het allemaal om de uitwisseling van kennis en kunde. Dankzij de activiteiten van CMX wordt het relatief nieuwe vak van community management verder geprofessionaliseerd en daar dragen wij graag aan bij met de allereerste CMX Serie in Nederland!„ Michel Visser, CEO Konnektid

Community management

De aanwezigen kunnen vervolgens met elkaar in gesprek over verschillende vraagstukken en uitdagingen rondom community management. Tijdens dit gedeelte gaan we verkennen welke vragen er leven bij de Nederlandse community managers.

CMX Series Amsterdam vindt plaats op 26 juni 2015 in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam en duurt van 19.30 tot ca. 22.00. Geïnteresseerden kunnen zich gratis aanmelden voor het evenement via http://cmxhub.com/series/amsterdam-netherland. Er zijn slechts 100 plekken beschikbaar.

Over CMX

CMX werd in 2014 opgericht door ondernemer David Spinks en heeft als doel om community bouwers te ondersteunen en met elkaar in contact te brengen. De organisatie heeft zich in korte tijd weten te profileren als het kenniscentrum voor community professionals wereldwijd dankzij haar conferenties, uitgebreide online platform en CMX Series.

www.cmxhub.com

Over Art of Hosting & Participatory Leadership

The Art of Hosting is een krachtige vorm van leiderschap die onze creativiteit en intelligentie aanspreekt en activeert zodat de kwaliteit van de samenwerking toeneemt. Met The Art of Participatory Leadership kun je leren en ervaren wat de kracht is van participatieve processen en dialogen. Aan de hand van diverse technieken en werkvormen uit de Art of Hosting, Appreciative Inquiry, het systeemdenken en Theory U onderzoek en ervaar je welke stappen je kunt zetten om doorbraken te realiseren.