Amsterdams Konnektid krijgt €175.000 van EU

Nederlands deelinitiatief bij eerste tien EuropeanPioneers

Amsterdam, 8 december 2014 - Konnektid, een online community waarmee je alles kan leren van mensen uit je buurt, behoort tot de de eerste tien EuropeanPioneers. Het krijgt van de Europese Unie de maximale subsidie van €175.000 om het sociale kennisdeelplatform verder te ontwikkelen. De Amsterdamse start-up gaat het geld gebruiken voor de versnelde ontwikkeling van het platform, onder meer met behulp van de open source FIWARE technologie.

Konnektid geeft een geheel nieuwe dimensie aan de deeleconomie doordat buurtgenoten elkaar gratis educatie aanbieden. Mensen vinden elkaar online via www.konnektid.com, en ontmoeten vervolgens offline voor het uitwisselen van kennis en vaardigheden.

Steun voor kennisdeling

Met de Europese bijdrage gaat het snelgroeiende Konnektid haar community versterken met FIWARE-technologie. Daarmee willen ze zorgen dat kenniszoekers en kennisaanbieders elkaar sneller vinden.

“Ik ben trots dat Konnektid nu tot de eerste EuropeanPioneers behoort. Het geld gaan we direct investeren in onze techniek en het verder uitbreiden van onze community zodat nog meer mensen kennis met elkaar kunnen delen. Zo maken we elkaar slimmer en onze buurten gezelliger, door heel Europa. „ Michel Visser, CEO Konnektid

De komende twee jaar steunt het EuropeanPioneers-programma in totaal 25 digitale start-ups. Het nieuwe Europese subsidieprogramma richt zich nadrukkelijk op startende online ondernemingen die actief zijn op het gebied van Smart City Services en E-Learning. Konnektid is de enige Nederlandse start-up bij de tien die als eerste de subsidie ontvangen.