Konnektid haalt €105.734 op bij crowd

Deeleconomie start-up kan app gaan bouwen

Amsterdam - Na ruim 40 dagen crowdfunden, stond het totaalbedrag om middernacht op €105.734. Hiermee behaalde Konnektid, een online community waarmee je alles kan leren van mensen uit je buurt, haar crowdfundingdoel. 75 investeerders steunden de crowdfunding campagne en met het opgehaalde geld gaat Konnektid onder meer een iPhone app lanceren.

Op 31 oktober lanceerde Konnektid haar crowdfunding campagne op OnePlanetCrowd, het platform waar enkel sociale en duurzame initiatieven kunnen crowdfunden. Hoewel het tot het laatst toe spannend was of het doel zou worden behaald, 16 mensen investeerden alsnog op de laatste dag, werd het doel toch ruimschoots behaald met €105.734.

“Konnektid groeit momenteel razendsnel, mede dankzij de steun van onze enthousiaste achterban. Dat de crowdfunding is geslaagd is dan ook zeker aan hen te danken maar vooral aan de 75 investeerders die in ons idee geloven en onze groei mogelijk maken. De deeleconomie mag dan onder vuur liggen, dit succes laat zien dat mensen geloven in het verbinden van mensen door middel van het delen van kennis en vaardigheden.„ Michel Visser, CEO Konnektid

Acht maanden na de livegang heeft het platform ruim 3.200 gebruikers, wereldwijd. Met de onder meer de introductie van een iPhone app hoopt Konnektid volgend jaar 35.000 leden in haar community van kennisdelers te hebben.

In één week €280.000 opgehaald

Eerder deze week maakte Konnektid al bekend dat het was geselecteerd voor de eerste lichting EuropeanPioneers. Het krijgt van de Europese Unie de maximale subsidie van €175.000 om haar sociale kennisdeelplatform verder te ontwikkelen. Tezamen met het bedrag dat met crowdfunding werd opgehaald, heeft Konnektid deze week €280.000 opgehaald.